Slikovnica “Učini mali korak velikim” dio je komunikacijske strategije i rezultat strateškog pristupa komunikaciji Zaklade “Hrvatska za djecu”
Uvod
Zaklada „Hrvatska za djecu“ neprofitna je organizacija osnovana Zakonom o Zakladi „Hrvatska za djecu“ od strane Republike Hrvatske, u čije ime osnivačka prava i obveze ostvaruje Republika Hrvatska.
Svrha Zaklade je promicanje dobrobiti osobnih i imovinskih prava djece te osnaživanja obitelji u situacijama različitih socijalnih, zdravstvenih i odgojnih i obrazovnih potreba djece, a financira se iz sredstava koja su državi osigurana putem igara na sreću. 2017. godine Zaklada je, uz 2011. i 2012. godinu, dobila najnižu visinu sredstava potrebnih za rad.
Navedene je godine Zaklada strateški krenula s intenziviranjem aktivnosti na povećanju vidljivosti i informiranju te senzibiliziranju javnosti. Na potrebu provedbe navedenih aktivnosti te projekta jasno su ukazivali i rezultati eksplanatornih primjenjivih fokus grupa provedenih u pripremnoj fazi, sukladno kojima su ispitanici iskazali negativan stav prema zakladama općenito, dok nijedan ispitanik nije znao za postojanje Zaklade „Hrvatska za djecu“.
S obzirom na navedeno, s ciljem izgradnje i unapređenja percepcije Zaklade kao institucije s jasnom misijom, vizijom i ciljevima te stvaranja potrebne razlikovne komponente u odnosu na druge zaklade koje djeluju u RH kreirana je komunikacijska strategija Zaklade kojom su, kroz kreativne komunikacijske alate ostvareni postavljeni ciljevi.
Unutar provedbe cjelokupne komunikacijske strategije najvidljiviji element iste bila je emotivna slikovnica „Učini mali korak velikim“, sastavni dio istoimenog projekta, putem kojeg je, kao najvidljivijeg alata komunikacije, uključenjem cjelokupne hrvatske javnosti ispunjeno 1000 konkretnih želja djece bez adekvatne roditeljske skrbi i djece s poteškoćama u razvoju, djece u potrebi.
Naš pristup i izvedba
Projekt se provodio kroz 3 faze: izgradnja komunikacijske infrastrukture, aktivna komunikacija i otvaranje potrebnih prostora te evaluacija i vrednovanje uspješnosti komunikacije.
Nakon provedene analize situacije, fokus grupa, izrade i usklađenja komunikacijske strategije te izbora ambasadorice i ključnih suradnika kao i definiranja njihovih uloga, započelo se s izgradnjom online i offline komunikacijskih platformi (Facebook, LinkedIn, korporativni blog, rubrika Gost kolumnist, e-newsletter, slikovnica). Po izvršenju ovih aktivnosti, dogovorena je suradnja s 44 institucije za djecu bez adekvatne roditeljske skrbi i djecu s posebnim potrebama. 1.000 djece oslikalo je svoje želje koje su umetnute u slikovnicu.
Predstavljanje i promocija slikovnice održani su u Zagrebu na prvi dan školske godine, nastavljajući svoj put tijekom rujna, listopada i studenog kroz najveće hrvatske gradove – Zadar, Split, Osijek, Rijeku, Varaždin, Slavonski Brod, Pulu i Vukovar u kojima su pravne osobe, udruge, građani i cjelokupna hrvatska javnost imali priliku upoznati djelokrug rada i mogućnosti Zaklade te ispuniti konkretne dječje želje.
Centralni event, koji je imao najveći značaj i doseg u projektu, a kojim je želja bila doseći i one koji odlučuju o radu Zaklade te na taj način ostvariti veći doseg za unapređenje života djece u potrebi, održao se u Zagrebu, na Međunarodni dan djece (20.11.) na velikom događanju u Johann Francku i Trgu bana Josipa Jelačića, na kojem je uspješno privedeno kraju ispunjenje 1.000 dječjih želja. Kroz ovu fazu kontinuirano je održavana sustavna proaktivna komunikacija s medijima (online i offline) kao i s dionicima i ključnim donositeljima odluka.
Rezultati
Ispunjenje postavljenih ciljeva potvrđuju rezultati anketa provedenih u svim prethodno navedenim gradovima (9) na prigodnom uzorku od 230 ispitanika, a sukladno kojima je 64% njih čulo za Zakladu putem medija, 14% putem društvenih mreža i 9% putem WOM-a, kao i ispunjenje 1000 želja djece; pokroviteljstvo i potporu predstavnika lokalne i regionalne vlasti u 8 gradova; pokroviteljstvo Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Ministarstva zdravstva te Ministarstva za demografiju, obitelj, socijalnu politiku i mlade na centralnom događanju; donacije pravnih osoba te dobrovoljni odaziv svih uključenih u ovaj projekt. Kroz stalnu komunikaciju na društvenim mrežama, primarno Facebook, otvorena su vrata stvarne dvosmjerne komunikacije s korisnicima te je stvorena platforma za ubrzanje određenih odluka Zaklade. U periodu od 4.9. do 22.11. zabilježeno je 110 objava u medijima. Sve objave bile su pozitivne te prenijele priču rada Zaklade i slikovnice, pozivajući hrvatske građane na uključenje u ispunjenje dječjih želja.
Projekt „Učini mali korak velikim“ jedinstven je po tome što je kroz istoimenu slikovnicu, namijenjenu odraslima prvenstveno u ulozi komunikacijskog alata, ujedinio sve ciljne javnosti i dionike u ispunjenju 1.000 želja djece te pozicionirao Zakladu kao instituciju koja brine o različitim, no jednako važnim potrebama i problemima djece Hrvatske.



