Komunikacijska kampanja za film „Šesti autobus“

Najbolje otvaranje domaćeg filma u 2022., impresivnih gotovo 30000 gledatelja u prva tri tjedna prikazivanja, četvrto najbolje otvaranje hrvatskog filma svih vremena.

Uvod

Šesti autobus, film, u produkciji Umjetničke organizacije MissArt, potresna je drama redatelja Eduarda Galića o padu Vukovara. Film svoje uporište ima u istinitoj priči o tzv. šestom autobusu kojim su zarobljeni branitelji i ranjenici odvezeni iz Vukovarske bolnice, a čija sudbina nije poznata ni nakon više od 30 godina. Ovaj dugometražni film o Vukovaru temelji se na izvorima prikupljanim više od 10 godina kao i na beogradskim transkriptima sa suđenja za zločine na Ovčari koji su integralni dio scenarija. Unatoč dubokom poznavanju materije, bogatoj filmskoj građi i izuzetnoj ekipi filma, stvaranje ovog filma suočilo se s brojnim izazovima, kako zbog razdoblja korone tijekom kojeg je snimana većina kadrova, tako i zbog ograničenosti financijskih sredstava te mnogobrojnih drugih izazova.

Za ovaj doista drugačiji hrvatski film bilo je potrebno osmisliti cjelokupnu komunikacijsku kampanju, senzibilizirati javnost te kreirati potreban potreban interes za film i njegovu tematiku kod svih ciljanih javnosti te ga pozicionirati kao vrijedan i drugačiji doprinos hrvatskoj filmskoj industriji, što je, slanjem ciljanih poruka, uz pravi timing i visoku emotivnu uključenost ciljanih javnosti, rezultiralo iznimnim ostvarenjima.

Naš pristup

Kako bi se ostvarili zacrtani ciljevi, osmišljena je cjelokupna komunikacijska strategija uz pripadajući komunikacijski i marketinški plan. Kombinacijom marketinških alata i alata odnosa s javnostima, kroz tradicionalne i online medije kao i izravnu komunikaciju s ključnim dionicima (Ministarstvima, Vladom RH, institucijama, jedinicama lokalne i regionalne samouprave, školama, distributerima, filmskim festivalima…), kampanja je kroz tri faze postupno stvarala interes kod ciljanih javnosti, gradeći istovremeno čvrste veze sa svakom od navedenih, ne otkrivajući do samog kraja sadržaj filma u cijelosti. U kampanju su bili uključeni i sami glumci, dok je dodatan doprinos rezultatima dalo i planirano sudjelovanje na Pula Film Festivalu i Sarajevo Film festivalu, kao i izvrsni rezultati kampanja na društvenim mrežama čije interakcije su, uz kvalitetnu suradnju s ključnim sudionicima, izravno utjecale na posjećenost u kinima i rezultate filma.

Rezultati

Nakon vremenski ciljano održane premijere filma 15. studenog 2022. godine, dakle samo par dana uoči samog Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje, kojoj je prisustvovalo gotovo 500 gledatelja i početka distribucije u više od 55 kina diljem Hrvatske 17. studenog, interes publike za  „Šesti autobus“ doista je ugodno iznenadio. 

Film u distribuciji Duplicata pogledalo je u prva tri tjedna impresivnih gotovo 30 000 gledatelja , dok je u narednim mjesecima emitiranja filma u kinima film pogledalo ukupno 32 300 gledatelja, što je izvrstan rezultat hrvatskog filma, nakon najboljeg otvaranja filma, ali i četvrtog najboljeg otvaranje hrvatskog filma svih vremena.

Sve navedeno popratili su brojni hrvatski mediji, kroz objave i intervjue te medijska pokroviteljstva,  film je proglašen i najboljim igranim filmom 2022. dobivši Zlatni Studio, nagradu čitatelja Studija i Jutarnjeg lista.