Jako volim nogomet. Baš jako. I ne volim kad se kaže da je nogomet igra u kojoj 20 budala ganja loptu, a dvojica stoje na golu i čekaju kad će se dokotrljati do njih. Eto, otprilike jednako tako grozim se i kada netko kaže da je PR samo influensanje, hodanje po glamuroznim događanjima i slanje PR paketa (što su to pobogu PR paketi???!!!!). Mladima koji mi pristupaju, nadam se zbog iskustva i zbog toga što, utvaram si, ipak nešto o PR-u znam, jasno kažem da se ostave ovog posla ako misle da je PR paketiranje sjajila za usne, kremica, pudera ili vlažnih maramica. Jako mi je stalo da se posao kojim se bavimo u Agenciji IMC ne svodi na prethodno spomenuto.
PR je ozbiljan posao. PR je strateško promišljanje koje u današnjem izazovnom okruženju stvara konkurentsku prednost. Reputacija je sve, a danas kada je baš svatko medij, reputacija je kao biljka koju stalno treba zalijevati. Tome služi PR. Da bi znali kako graditi i očuvati reputaciju, moramo znati tko su nam javnosti kojima se obraćamo. Zamislite npr. proizvodnu kompaniju od 1000 zaposlenih, sa stotinama dobavljača i partnera, milijunima kupaca/potrošača, strogom pravnom i tržišnom regulativom, ekološkim i društveno odgovornim aspektima poslovanja, velikim interesom medija itd. itd. Zamislite koliko je to javnosti s kojima treba pravovremeno, promišljeno i kontinuirano komunicirati. To je ono što radimo i što PR zapravo jest. Kroz pažljivo planirane komunikacijske aktivnosti, PR kao strateška komponenta osigurava da ključne poruke dospiju do ciljanih publika, istovremeno gradeći i održavajući odnose s njima.
Dugoročno, PR pomaže u izgradnji povjerenja i lojalnosti, što je temelj održivog poslovanja i konkurentske prednosti. Također, PR prati promjene u okruženju, pomažući kompaniji da svoje procese prilagođava, uz predviđanje potencijalnih kriznih situacija koje mogu naštetiti ugledu tvrtke i pripremom kriznih komunikacijskih planova.
Sve ove funkcije čine PR neophodnim elementom uspješne poslovne strategije koji pomaže kompanijama da se prilagode i grade odnose na način koji podržava njihov rast.
Bez obzira na to čime se bavite, bili mali ili veliki igrači na tržištu, treba vam netko tko će strateški upravljati vašom komunikacijom, tko će:
Analizirati kontekst i okruženje u kojem poslujete
Identificirati vaše slabosti i konkurentske prednosti
Mapirati vaše dionike – znači jasno strukturirati kome se i zašto obraćate
Postaviti ciljeve komunikacije
Razraditi ključne poruke prema svim dionicima
Razraditi komunikacijske taktike i kanale (koje se sigurno neće svesti na slanje „PR paketa“!)
Postaviti kriterije mjerenja uspješnosti
Ukratko, PR je strateška disciplina koja nadilazi puko oglašavanje i odnose s medijima, jer se temelji na uspostavljanju i održavanju dugoročnih odnosa i povjerenja.
Ako se još uvijek pitate, treba li vam PR, vjerujte treba. U okruženju u kojem je reputacija ključna, svaku poslovnu strategiju treba pratiti i komunikacijska strategija. To je naš posao.
Comments