top of page
Writer's pictureLucija Škrtić

POVEZIVANJE SNAGE TEHNOLOGIJE S LJUDSKOM VJEŠTINOM KOMUNIKACIJE

AI & PR: Zašto je ljudski faktor i dalje nezamjenjiv u odnosima s javnostima 


U doba digitalne transformacije, umjetna inteligencija značajno mijenja način poslovanja organizacija. Bez obzira na to jesu li u pitanju interni ili eksterni procesi, umjetna inteligencija donosi niz prednosti i otvara vrata različitim promjenama u poslovanju. Od automatizacije rutinskih zadataka do unapređenja analitike i donošenja odluka, umjetna inteligencija postaje nezaobilazna komponenta suvremenog poslovnog okruženja koja omogućuje uštedu vremena i resursa, pridonoseći učinkovitosti i prilagodbi brzim promjenama na tržištu.


Unatoč tome što je već uspješno integrirana u različite aspekte života, u ovom tekstu ćemo istražiti njezinu ulogu unutar područja odnosa s javnostima, gdje se umjetna inteligencija redovito ističe među najnovijim trendovima. U području odnosa s javnošću, umjetna inteligencija pruža niz mogućnosti za unaprjeđenje učinkovitosti i optimizaciju poslovnih procesa. Između ostalog, može se koristiti za istraživanje, analizu i obradu podataka. U tom kontekstu, olakšava prikupljanje informacija, štedeći vrijeme potrebno za pretraživanje ili pregledavanje više izvora. Time stručnjacima pomaže da svoju energiju i vrijeme usmjere na kvalitetnu obradu prikupljenih podataka i dobivenih uvida važnu za strateško promišljanje. Uz navedeno, umjetna inteligencija može pratiti i analizirati učinak određenih kampanja ili marketinških aktivnosti, pružajući stručnjacima relevantne informacije za prilagodbu daljnje strategije. 


U kreativnom smislu, može biti i izvor inspiracije za kreiranje sadržaja prilagođenog određenoj publici ili situaciji, prepoznati relevantne trendove i teme u online prostoru. Između ostalog, korištenjem umjetne inteligencije stručnjaci za odnose s javnostima mogu značajno ubrzati rješavanje rutinskih zadataka, poput praćenja medijskih izvještaja ili planiranja rasporeda objava na društvenim mrežama.


Ukratko, koristeći mogućnosti analize podataka, personalizacije i automatizacije, generiranja različitih informacija, organizacije mogu efikasnije komunicirati s publikom što pridonosi jačanju brenda, izgradnji povjerenja i ostvarenju uspjeha u dinamičnom okruženju.


Unatoč navedenim prednostima, važno je uzeti u obzir i izazove koje donosi integracija umjetne inteligencije u agencijski posao, uključujući etička pitanja i potrebu za stalnim nadzorom. Dodatno, u procesu komunikacije ljudski faktor je u mnogočemu nezamjenjiv i presudan, jer je cilj svake komunikacije izgradnja odnosa pri čemu nas umjetna inteligencija ne može zamijeniti.


I sama umjetna inteligencija, sveprisutniji ChatGPT, kada mu postavimo pitanje o tome kakva je perspektiva posla stručnjaka za odnose s javnostima u budućnosti i hoće li opstati u budućnosti, odgovorit će kako je ljudski faktor ključan u izgradnji povjerenja, razumijevanju konteksta i osiguravanju autentičnosti u komunikaciji s publikom. Dodatno naglašava i strateško promišljanje, kreativnost i razvijene odnose s medijima i utjecajnim osobama kao ključne prednosti i snage u odnosu na mogućnosti umjetne inteligencije.


„Human touch“ je nužan u interpretaciji ogromne količine dostupnih podataka i kreiranju strategija,  a posebno u upravljanju kriznim situacijama. Odnosi s javnošću zahtijevaju razumijevanje kompleksnih dinamika društva, međuljudskih odnosa, socijalnu i emocionalnu inteligenciju koju umjetna inteligencija još uvijek ne može dostići.

Comments


bottom of page