Kratki recept za pisanje bloga
- Ema Petrušić
- Feb 20
- 2 min read
Dovoljno je baciti oko na neke od izvještaja prethodnih godina i uočit ćemo drastične promjene u navikama javnosti kada je u pitanju konzumiranje sadržaja. Na primjer, 2023. Pew Research Center objavio je kako 86 % odraslih barem ponekad pročita vijesti na svom mobitelu, tabletu ili računalu, što je drastičan skok u usporedbi s prethodnom godinom kada je to prakticiralo 49 % odraslih. Ako uz to uzmemo u obzir i informaciju iz Microsoftove ankete u kojoj je 77 % mladih ispitanika odgovorilo kako im je prvi poriv uzeti mobitel u ruke ako ništa drugo ne okupira njihov mozak, dolazimo do zaključka kako je digitalni sadržaj put do srca naše publike. Tradicionalne metode komunikacije više nisu dovoljne, a blogovi, kvalitetan sadržaj i novi formati komunikacije postaju neizostavni alati u borbi za pažnju šire javnosti.
Zašto baš blog? Nije li to oldschool?
Ako vam je prva asocijacija na riječ blog kolaž nečijeg dnevnika recepata, fotografije osobnih putovanja i šarenih outfita, moramo vas trgnuti jer je 2012. bila prije 13 godina, a blogosfera je od tada drastično evoluirala. Blogovi su već godinama poznat alat u virtualnom okruženju jer omogućuju lako prenošenje zanimljivih priča te su savršeno mjesto za organsku interakciju s publikom što unapređuje vidljivost i pomaže u izgradnji vašeg identiteta.
Prednosti pisanja blogova
Redovitim objavljivanjem relevantnog i vrijednog sadržaja za vašu publiku podižete vlastitu vidljivost, gradite povjerenje i povećavate angažman. Kvalitetni SEO blog postovi također mogu poboljšati vašu poziciju na tražilicama i privući organski promet na web stranicu.

Osim što omogućuju dvosmjernu komunikaciju s publikom putem komentara i dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama, blogovi su također idealni za pričanje priča o vašim uspjesima, uspjesima vaših klijenata, vrijednostima koje predstavljate ili novostima iz industrije.
Mane blog postova
Stvaranje svakog sadržaja je vremenski zahtjevan proces, posebno ako želite da taj sadržaj bude kvalitetan. Isto vrijedi i za blogove. Danas postoje specijalizirane tvrtke koje se bave pisanjem SEO blogova jednako kao i freelanceri koji vam nude rasterećenje po pitanju stvaranja sadržaja. Kao kod svega, važno je prije uzimanja usluge kvalitetno istražiti izvor kako bi bili sigurni da birate optimalnu opciju za svoje potrebe.
Freelanceri će se uvijek istaknuti svojom pristupačnom cijenom zbog manjih troškova kao one-man band, dok ćete, primjerice, u suradnji s agencijom koja se bavi komunikacijama i marketingom dobiti punu uslugu dugogodišnjih stručnjaka u svom području.
Trebam li strategiju za kvalitetan blog?
Da bi blogovi bili učinkoviti, potrebno je razviti strategiju za stvaranje sadržaja koja uključuje:
Razumijevanje ciljne publike
Tko su čitatelji bloga? Koje su njihove potrebe i interesi?
Planiranje sadržaja
Izrada kalendara objava s temama koje su relevantne za ciljnu publiku.
Stvaranje kvalitetnog sadržaja
Objavljivanje informativnih, edukativnih i zabavnih blog postova koji pružaju vrijednost čitateljima.
Korištenje različitih formata
Osim tekstualnih blog postova, koristite videozapise, infografike, podcaste i druge formate sadržaja.
Optimizacija za tražilice
Koristite relevantne ključne riječi, meta opise i naslove kako bi blog postovi bili vidljivi na tražilicama.
Promocija sadržaja
Dijelite blog postove na društvenim mrežama, putem e-mail marketinga i drugih kanala.

Kombinacijom blogova, kvalitetnog sadržaja i novih formata komunikacije, možete poboljšati imidž i reputaciju, izgraditi povjerenje publike i povećati svoju vidljivost. Dosljednim dijeljenjem relevantnih informacija i korisnih priča stvarate autentičnu vezu s ciljnom skupinom, jačate svoju stručnost u industriji te dugoročno potičete lojalnost i angažman publike.