Osnovni elementi objave za medije

24 Listopad 2016

Objava za medije važan je alat u odnosima s javnošću, dok njen sadržaj uvjetuje hoće li pronaći put do objavljivanja.

Struktura klasične objave za medije uključuje: datum i mjesto, naslov uz opciju podnaslova i nadnaslova, uvod, osnovu objave za medije, zaključak i osobu za kontakte. Također, u objavu je poželjno uvrstiti i izjave.

Svaka objava za medije već u uvodnom dijelu mora odgovoriti na pet osnovnih pitanja: tko, što, kada, gdje i zašto. Ukoliko je ovaj dio napisan kako treba, uspjeli ste pobuditi interes novinara.

Svaki podatak iz strukture je jednako važan, no ono što novinari prvo ugledaju zasigurno je naslov jer on novinaru poručuje bit objave za medije.

Mediji dobivaju jako puno objava tijekom dana i ne vole dugačke objave, stoga je idealno da objava bude na jednoj stranici. Točnije, važno je da sadržaj objave bude jasan i pregledan. Jednako tako, objavu za medije potrebno je prilagoditi mediju kojem se šalje jer nije isto šaljemo li objavu u tisak, na online medije ili radio i TV. Ukoliko postoji zaista dobra priča i nešto duža poruka prema ciljanoj javnosti, takva objava dobit će daleko više prostora u online medijima nego u nekom tiskanom formatu.

Jednako tako, ciljano slanje na online medije omogućuje i veći prostor za objavljivanje fotografija. Naime, da bi objava bila što zanimljivija i upečatljivija čitatelju, preporuka je uz objavu za medije slati i prigodne fotografije adekvatne veličine.

U svemu navedenom, ne smijemo zaboraviti na točnost informacija. U medije je uvijek potrebno plasirati vjerodostojne i provjerene informacije. Pritom je etičnost jednako važna, iako smo danas nažalost svjedoci da to baš i nije uvijek tako.

Dodatni „aduti“ u objavi za medije zasigurno su činjenice i brojke, primjerice podaci o poslovanju, inovacije i sl. Naime, čitatelje neće nužno zainteresirati objava u kojoj se opisuje neki proizvod ili usluga, već upravo priča – koliko je kompanija uložila financijskih sredstava u novu inovaciju, ostvarene nagrade, rezultati istraživanja tržišta i sl. Dakle, objavu treba plasirati uz što novije i konkretnije informacije te ih naravno prilagoditi svakom pojedinom mediju. Brojke će zasigurno biti najzanimljivije poslovnim medijima, dok će primjerice informacija kako proizvod utječe na zdravlje biti zanimljiva lifestyle i zdravstvenim medijima.

Ukoliko smatrate da su dodatne informacije važne, mogu se navesti u dodatnom opisu na kraju stranice uz istaknuti link na kojem se nalazi više informacija.

U svakom slučaju imate li bilo kakvih pitanja ili dvojbi vezano uz pisanje konkretnih objava rado ćemo vam pomoći našim savjetima.

Suzana Jovanović, savjetnica

Pratite nas

Prijavite se na naš newsletter!

Entuzijazmom i profesionalnošću stvaramo pravi put u komunikaciji onih koji VODE, onih koji INSPIRIRAJU, onih koji su spremni biti USPJEŠNI.