Kako društvene mreže skreću pažnju s važnih vijesti?

08 Lipanj 2020

Pojavom društvenih mreža dogodila se svojevrsna revolucija u načinu na koji publika konzumira vijesti. Naime, društvene mreže razlikuju se od tradicionalnih medija na više razina, no glavna točka razlike podrazumijeva tzv. many-to-many način komunikacije za razliku od one-to-many načina komunikacije svojstvenog tradicionalnim medijima.

Tradicionalne medije karakterizira jednosmjerna komunikacija i zatvoreni sustav u kojem je sadržaj koji publika konzumira kontroliran i unaprijed izrađen. Društvene mreže, s druge strane, karakterizira višesmjerna komunikacija i otvoren sustav u kojem je sadržaj nekontroliran, a publika je njegov aktivni sukreator. Upravo je zahvaljujući razvoju društvenih mreža, publika od pasivnog konzumenta tradicionalnih medija preko noći postala aktivni sukreator medijskog sadržaja što je automatski utjecalo i na razinu uključenosti (engagement) publike kao i na potrebu da se tradicionalni mediji prilagode novim komunikacijskim kanalima kako bi doprijeli do publike. 

Prije društvenih mreža, publika je isključivo konzumirala sadržaj koji su mediji sami servirali, a njihovom pojavom publika sama odabire što želi konzumirati. Uz to, publici se osigurava veća razina uključenosti s obzirom na to da svi imaju priliku putem društvenih mreža direktno izražavati svoje mišljenje, a tradicionalni mediji preko društvenih mreža žele jačati uključenost publike što dovodi do prenatrpanosti vijestima na newsfeedovima publike. Iz tog razloga, važne vijesti ostaju marginalizirane kako bi u prvi plan došle vijesti na koje će publika klikati jer se, ipak, sve vrti oko engagementa, a uzmemo li u obzir statistiku koja pokazuje da je 28,7% Hrvata visokoobrazovano, ovaj trend uopće ne čudi.

Ozbiljne vijesti zamjenjuju vijesti koje su viralne ili u trendu i to iz jednostavnog razloga – prosječni Hrvat konzumira vijesti s ograničenim, plitkim razumijevanjem, a kratki raspon pažnje koji posvećuje vijestima ostavlja tradicionalnim medijima dovoljno prostora da važne vijesti ostanu ispod radara. Primjer toga je naša trenutna Vlada Republike Hrvatske koja nas je zatrpala porukama preko Vibera i ostalih kanala vezano uz koronavirus, umjesto da nas je uputila u važnije vijesti poput, na primjer, pogodovanja MOL-u.

 

Piše: Lucija Šikić

Pratite nas

Prijavite se na naš newsletter!

Entuzijazmom i profesionalnošću stvaramo pravi put u komunikaciji onih koji VODE, onih koji INSPIRIRAJU, onih koji su spremni biti USPJEŠNI.