Jesmo li spremni za promjene?

02 Lipanj 2020

U vrijeme kad se sve polako vraća na neku “novu normalu”, a ova riječ postaje dio nekog budućeg Rječnika, ispisujući svoje povijesno razdoblje, kriza s COVID-19, ali u Republici Hrvatskoj odnosno Zagrebu i potres, svima su nam potvrdili koliko je svijet osjetljiv, koliko su kompanije i pojedinci ranjivi, koliko smo zapravo nemoćni pred djelovanjem “više sile”.

No krize poput ovih pokazale su još i štošta drugog. Na osobnim i poslovnim planovima svakog od nas, u okruženjima s kojima i u kojima živimo. U svemu tome jasno su nam ponovo dale do znanja kolika je važnost pravih i provjerenih izvora informacija, kredibiliteta izvora koji danas, više nego ikada ranije, postaje imperativ željenog odašiljanja poruke.

U moru informacija, koje smo svi pojačano tražili i pratili tijekom protekla gotovo 3 mjeseca, često smo zapravo nailazili na „veliku prazninu“ koju, danas je jasno, treba popuniti neki novi i/ili drugačiji izvor, dovoljno pouzdan, brz, efikasan i spreman mijenjati se te zadovoljiti potrebe „brzog“ i ponekad nažalost „manipulativnog“ svijeta u kojem htjeli mi to ili ne, danas živimo.

„Infodemija“ kojoj danas podliježemo dodatno potiče potrebu brze prilagodbe, tražeći nove medijske forme i platforme koje će gledateljima, slušateljima i/ili čitateljima doista osigurati sadržajno točne i utemeljene informacije, često i znanstveno utemeljene, a sve s ciljem smanjenja mnogobrojnih dezinformacija i glasina.

Jednako pravilo vrijedi i za kompanije, za interno i eksterno komuniciranje.

I upravo tu, mogli bismo se povesti prigodnom uzrečicom američkog ekonomista i dobitnika Nobelove nagrade za ekonomiju Miltona Friedmana koja kaže da „samo kriza - stvarna ili percipirana - donosi stvarne promjene“. A kad se kriza dogodi, a dogodila se, aktivnosti koje se poduzimaju ovise o idejama (i znanjima) koje se nalaze oko nas. Trebat će, stoga, u narednom razdoblju znati vješto žonglirati novim alatima, koji će biti ograničeni manjim budžetima, ali i višim očekivanjima. Trebat će biti kreativan i znati pronaći onu finu nit koja čini razliku, koja ostaje i širi se, stvarajući neke nove mreže potrebne u danima koji dolaze.

Interno komuniciranje u kompanijama tu je već odigralo značajnu ulogu, i ostanu li dosljedne, kompanije će od toga zasigurno profitirati. Jer motivirani zaposlenici imat će i ideja za otvaranje novih prostora, i volje i entuzijazma za daljnje korake. A to će posljedično utjecati na reputaciju kompanije i poslovne rezultate.

S druge strane, ne treba zanemariti, da će, koliko god da je izgledalo da stvari funkcioniraju tijekom proteklih mjeseci, povratak na posao sada za neke izgledati drugačije nego da se radi o povratku s godišnjeg odmora. Jer svašta se promijenilo, a ljudi po svojoj prirodi uglavnom inertni, sad zasigurno trebaju, u velikoj većini, dodatne poticaje i jasnu komunikaciju koje odlikuje transparentnost i otvorenost.

I zato je neophodno odabrati prave kanale i alate putem kojih će se točno reći kako izgleda „novi svijet“ i koja su „sadašnja očekivanja i uloge zaposlenika u njima“. Očekivati da će sve biti kao i do sad iluzorno je, jer svijet se nepovratno promijenio. Neće uspjeti oni koji žive na staroj slavi, već oni koji znaju i usuđuju se kročiti novim putevima, oni koji su, zajedno sa svojim timom, sa svojim potrošačima i klijentima, voljni saslušati nove ideje, oni koji znaju i mogu dijeliti, poticati, predlagati i motivirati.

Sukladno navedenom, u narednom će razdoblju biti potrebno redefinirati misije i vizije kompanija, ključne vrijednosti i prilagoditi planove pa će posla za cjelokupan management i suradnike biti dovoljno. Posla, koji zasigurno predstavlja ulaganje u neku novu budućnost, u koju svi zajedno moramo ugraditi ono što smo naučili ove 2020. godine.

Redefinirane strategije i krizni planovi, uz drugačiji način rada morat će biti ključan dio navedenog pa se pred planiranje za naredno razdoblje, koje mora početi odmah, postavljaju novi izazovi kojima ćemo mi, kao komunikacijski stručnjaci rado odgovoriti, stvarajući za naše klijente, neki novi i drugačiji svijet u kojem će stvarne vrijednosti, ali i pravovremene reakcije konačno dobiti svoje mjesto.

 

Piše: Nataša Cesarec Salopek

Pratite nas

Prijavite se na naš newsletter!

Entuzijazmom i profesionalnošću stvaramo pravi put u komunikaciji onih koji VODE, onih koji INSPIRIRAJU, onih koji su spremni biti USPJEŠNI.