Dok se ne pronađe cjepivo, a gospodarska situacija postane izvjesnija, postoje stvari koje možemo napraviti

18 Svibanj 2020

Smanjenu poslovnu aktivnost kroz motivaciju zaposlenih možemo iskoristiti ulažući vrijeme u jačanje interne korporativne kulture

 

Mnoge tvrtke danas se nalaze pred vratima za koja nisu ni mislile da postoje, vratima koja vode u, prema sada poznatim činjenicama i okolnostima, pomalo neizvjesnu budućnost, no za koja svakako treba “kreirati pravi ključ”. Prije njegova konačna oblika potrebno je donijeti nekoliko teških odluka koje će, budu li ispravno donesene, osigurati nastavak uspješnog budućeg poslovanja.

Mnogo je trenutno nepoznanica koje poput “šišmiša” vise u zraku (asocijacija na ove životinjice, naravno, nije slučajna), nepoznanica koje mogu ostati mirne i nepokretne „u kutu špilje“ ili „poletjeti i zapetljati nam se u kosu“ i pomrsiti sve „račune“. 

Upravo zato danas je, više nego ikada ranije, potrebno napraviti nekoliko scenario analiza za dane koji dolaze te u formiranju “KORONA KLJUČA” uzeti u obzir mnogo različitih varijabli. Za one koji su jednadžbe s više nepoznanica uspješno rješavali, ovo je dodatan izazov, no on stoji pred svima nama, tražeći adekvatna rješenja.

Želimo li zadržati poziciju na tržištu potrebno je razmišljati o kratkoročnim, srednjoročnim i dugoročnim rješenjima koja se nikako ne bi smjela temeljiti na principu “ishitrenih” i lakih odluka koje su primarno usmjerene brzom rezanju troškova. Želimo li osloboditi pogled u šumi punoj stabala možemo to učiniti jednostavnom sječom nekoliko drva, no jesmo li tada problem riješili dugoročno i na pravi način? Sasvim sigurno umjesto posječenih, narast će nova stabla ili će se postojeća raširiti, no mi ćemo i dalje biti na istom mjestu, samo ovaj puta s možda još zaklonjenijim pogledom.

Navedeno se konkretno odnosi na, u krizi, očekivano rezanje troškova uslužnih djelatnosti, a time i uslugu komunikacijskih stručnjaka, koje gledano u računu prihoda i rashoda možda daje nešto bolji konačan rezultat, no dugoročno itekako ruši vrijednost bilance, vrijednost samog branda, vrijednost one itekako potrebne nematerijalne imovine koju smo stvarali godinama. A tada više nema prostora za očuvanje ili izgradnju konkurentske prednosti i točke razlike, za danas tako važnu i nužnu - perspektivu budućnosti.

Upravo slijedom navedenog valja razmisliti o pristupanju našim scenario analizama s punom kreativnošću i entuzijazmom te primijeniti, na prvu, možda neobična i drugačija rješenja. Jer i moment u kojem se nalazimo doista jest drugačiji i oko toga ćemo se sigurno svi jednoglasno složiti.

Smanjenu poslovnu aktivnosti kroz motivaciju zaposlenih možemo iskoristiti ulažući vrijeme u jačanje interne korporativne kulture. Ispravnim načinima komunikacije i kreativnim korištenjem komunikacijskih alata, koje smo često ostavljali po strani ili nedovoljno koristili, osigurat ćemo veću lojalnost zaposlenih koji će posljedično biti spremniji na prihvaćanje „nužnih“ odluka i poduzimanje potrebnih koraka.

Neizvjesnost sutrašnjice tako možemo zamijeniti komunikacijski uravnoteženom vagom današnjice koja nam jasno daje do znanja kakva je konkretna situacija, ali istovremeno svakim novim mjerenjem predstavlja smjerokaz za sve buduće aktivnosti.

U medijima, ali i stručnim kuloarima posljednjih se mjeseci često spominju i otkazi, kao jedan od mogućih načina smanjenja troškova u razdoblju smanjene potražnje. No zašto, baš kao i komunikaciji, i toj tematici ne bismo pristupili kreativno, kroz upravljane interne komunikacije i iskren razgovor te stvarno osluškivanje potreba i rješenja koja će donijeti dobro i kompaniji i zaposlenima. Smanjenje radnog tjedna ili vremena, neplaćeni godišnji odmori od nekoliko mjeseci ili radna godina u trajanju od 10 mjeseci, izbor rada od kuće ili rada u uobičajenom radnom prostoru samo su neka od rješenja kojima su ovih dana pristupile neke od međunarodnih i domaćih kompanija jasno komunicirajući sa svojim zaposlenima, a sve s ciljem da se sve čim prije vrati na neku novu „normalu“ u kojoj se neće gubiti snage koje su građene godinama.

Ako situaciji pristupimo dovoljno odlučno, fleksibilno, inovativno  i iznad svega, prilagođavajući se u svakom trenutku, možda na kraju iz svega ovoga izađemo jači i produktivniji.

Strateško razmišljanje i razvoj drugačijih poslovnih modela doista mogu stvoriti kvalitetnije odnose sa svim ciljanim javnostima, sa zaposlenima iznad svega, ali i s poslovnim partnerima, medijima te općom javnosti koja često zbog narušene situacije i „neupravljane“ komunikacije prima „pogrešne“ poruke i ugrađuje ih u svoje buduće odluke koje tada posljedično utječu i na poslovne rezultate kompanija.

Pandemija koronavirusa možda je, općenito gledajući, sa strane stavila komunikaciju s određenim grupama ciljnih javnosti, no svakako je podigla važnost i nužnost internih komunikacija kao i vrijednost savjeta komunikacijskih stručnjaka.

Piše: Nataša Cesarec Salopek

Pratite nas

Prijavite se na naš newsletter!

Entuzijazmom i profesionalnošću stvaramo pravi put u komunikaciji onih koji VODE, onih koji INSPIRIRAJU, onih koji su spremni biti USPJEŠNI.